donderdag 9 oktober 2008

[Gij.]

Mijn hele lijf trilt, maar dit keer niet van opwinding.
De koorts doet mij afwisselend rillen van de koude en zweten van de hitte.
Mijn hoofd bonst en mijn hart pompt alsof het elke moment kan gaan ontploffen omdat het te veel toeren draait.

En daar zijt gij.
Uw nabijheid, uw geur, uw warmte maakt mij rustig.
Uw koele hand verfrist mijn voorhoofd.
Ge drukt mij zachtjes tegen uw borst en maakt sussende geluidjes.
Zo zitten wij daar, gij wachtend tot het moment dat ik beter word, ik genietend van elke seconde dat ik hier tegen u aan mag liggen, van elke aanraking en alle tederheid waarmee gij mij verwent.

In een helder moment denk ik plots: “Gij maakt mijn ziek-zijn tot een feest”.

En dan droom ik zachtjes weg, omringd door uw vertrouwdheid...

8 opmerkingen:

Jolene zei

hey!
Ze wilden gewoon controleren of mijn blog niet gebruikt werd voor spam, en nu het gecontroleerd is kan ik nu gewoon verderschrijven.
Khoop wel dat da ni te vaak gaat voorkomen, want ge moet binnen ne bepaalde tijd reageren anders wordt den blog geblokkeerd, maar nu is alles normaal gezien wel inorde;-)

Mooi beschreven hoe ziek zijn toch heel anders kan beleefd worden als je iemand bij je hebt die om je geeft!

Valerie zei

Marjolein, waar blijft de volgende post?!:)

Anoniem zei

Ik hoop (écht waar Marjolein) dat 'gij' 'hem' hebt aangestoken met uw ziekte, zodat 'gij' 'hem' op uwen toer kunt vertroetelen en 'hem' in 'uw' armen laten liggen.

Anoniem zei

Exact 3 maanden al niks nimeer geschreven! :o

En ze heeft 'haar' niet aangestoken :p

Anoniem zei

We blijven wachten...

Billie. zei

Still waiting...

Billie. zei

Ik word het wachten toch wel beu! :p

Anoniem zei

Wauw...