donderdag 26 juli 2007

[Verzoek.]

Alleen met mijn gedachten ben ik vaak - en onvermijdelijk - bij u. Ge naamt mijn ziel, ramde mijn hart, verlamde mijn denken, en staalt een stukske van dat alles.

Bewaart mij. Ontwaart mij
in ieder die uw pad kruist.
Zoekt mij daar waar
ge me nooit verwacht.

Houdt mij. Getrouwt mij.
Laat onze herinnering puur
en zonder kleerscheuren
de tijd overleven.

Overrompelt mij. Walst
over mij. Zoals
ook gij weet dat
enkel gij dat kunt.

Ziet mij. Graag en
onvoorwaardelijk en
verder meer dan eens
terug als weleer.


Ik wacht.

7 opmerkingen:

Valerie zei

staalt is staal vervoegd
en bij deze hebt ge een nieuw werkwoord uitgevonden...;-)

Marjolein zei

"In het algemeen moet je de verleden tijd voor de 'u'-persoon nemen en daar nog een extra 't' achter plakken, dus 'gij hadt' en 'gij speldet' (van het werkwoord 'spellen'!) Als je dit al vies vindt, er is meer: als het werkwoord een korte 'a' heeft in de enkelvoudsvorm en een lange 'a' in de meervoudsvorm, moet je een dubbele 'a' schrijven en dan krijg je dingen als 'gij aat, gij kwaamt'. Hier is ook nog eens een uitzondering op wanneer er een 'd' of 't' op de 'a' volgt, bv. 'ge badt'."

Ja, ik weet dat gij dat vies vindt. ;)

Valerie zei

We leven in 2007, niet in 1007...;-)

Goddess of Goofs zei

Ach, de gij-grammatica. Je bedient hem vakkundig, dat is zeker. ;-)

Valerie zei

Misschien wel vakkundig, maar het blijft geen zicht...

Marjolein zei

Valerie, ik snap uw punt inmiddels wel, hoor. Het heeft niet echt veel zin van erop terug te blijven komen. :p

(En nee, ik ga er géén rekening mee houden. ;))

Cornelia zei

Nu voel ik me weer vereerd. 't Zou neig zijn. Dit gaat ook gebeuren bij mij, aangezien de vogels, vliegtuigen nog maar ééntje in hun lijst hebben staan.